It takes a fool to remain sane

Godkväll!
 
Det är nu lördag och jag är helt slut. Jag gick upp klockan fem imorse och jobbade, vilket såklart var en jobbig tid, men jag klagar verkligen inte på att få jobba lite granna. Imorgon är det jobb igen, men imorgon kan jag gå upp runt sex tiden, sovmorgon...woho! 
 
Igår var jag och träffade ett par som är min systers gamla bekanta, som har en nystartad restaurang. Jag ska få provjobba snart, antagligen nästa helg, så det kommer verkligen bli jätteroligt. På au-pair fronten har jag dessvärre fortfarande ingenting nytt att förmedla. Om ni frågar mig så tycker jag absolut att det har gått för lång tid. Jag börjar faktiskt bli riktigt irriterad.
 
Som jag flera gånger nämnt tidigare, är jag verkligen nöjd med cultural care. Men de här sista veckorna har jag känt mig bortglömd och frustrerad över att det inte känns som att dom gör något åt min långsamma process. Vad som helst hade varit välkommet. Jag skall ringa dem på måndag och kräva lite svar faktiskt. Vad dem tänker göra åt det, vad dem kan göra, var alla familjerna håller hus osv. Jag hade nog varit mindre frustrerad om jag från början inte hela tiden fått höra; Det ska ABSOLUT INTE vara något problem att komma iväg i mitten av oktober! Det gick sedan vidare till; Det ska ABSOLUT INTE vara något problem att komma iväg i slutet av oktober! Som sedan gick vidare till; Det ska ABSOLUT INTE vara något problem att komma iväg i början eller mitten av november. Allt inom loppet av en vecka. Jag förstår absolut att det inte alltid blir som man tänkt sig, men jag undrar mest; VAR ÄR MINA MATCHNINGAR?
 
När jag ringer på måndag vill jag inte höra ännu en gång att jag ska ha is i magen och vänta lite till. Jag vill heller inte höra deras argument; Vi säger faktiskt från början att processen kan ta mellan 4-6 månader (JAG VET, men ni har sagt att mitt önskade datum inte skulle vara några problem!!!!) Jag vill att dem agerar, så att jag inte känner mig fullkomligt bortglömd. 
 
Processen är rolig, men även jobbig ibland. Var beredd på mycket väntetid!
Tack för mig!
 
 

Kommentera här: