It's Friday

God morgon allihopa!

Jag är ledsen för den dåliga uppdateringen, jag har bara helt och hållet glömt av det den sista tiden. Igår jobbade jag sent dessutom och jag hann helt enkelt inte.

Igår var en bra dag, lugn och sansad, jag och lillan gjorde lite ABC, lite nummer lekar och spelade pussel m.m. Dagarna går fortare förbi nu mer, helt galet. Som sagt jobbade jag sent igår, och direkt när Kim kom hem lånade jag bilen till ett Kohls (grymt varuhus ned märkeskläder m.m)  som ligger 3 minuter härifrån, och köpte en härlig topp och ett par mysbyxor. Väldigt behövligt. Och ja, ni hörde rätt, jag har kört bil för första gången på nästan 2 månader. Jag och Kim tog äntligen tag i att jag skulle testköra bilen i onsdags och det resulterade i att jag får använda bilen själv ibland när den är tillgänglig. Ni förstår inte hur skönt det känns!

Idag är det fredag!! Och glad är jag för det. Denna helgen ska jag faktiskt inte åka in till NYC, jag känner att jag måste ta det lite lugnare, så att jag får tillräckligt med sömn och vila. Ingen resa någonstans och inget dragande på väskor. Jag behöver det. Så, denna helgen är det Long Island som gäller.

Planerna för kvällen är att träffa en kompis och bara ta det lugnt, äta lite och kanske kolla på en film, vi får se!

Ha en toppen fredag kära vänner!

P

Wednesday

Hej allihopa!

Tanken med mitt inlägg om helgen var att jag skulle göra ett till inlägg eftersom det första var så långt, men igår var inte en toppen dag för min del att sitta och köra över bilderna (från lördag och söndag) till min dator. Jag blev nämligen antingen magsjuk eller matförgiftad natten mellan måndag och tisdag, och hade väldigt låg energi igår. Det gick dock utmärkt att jobba ändå, eftersom jag inte kände av något från magen.

Så jag lovar att så fort jag får chansen ska jag lägga in bilderna från kameran här. Här kommer dock ett smakprov med bilderna som jag tog med mobilen när jag och Resi var på Smith Point Beach!

Weekends go by so fast

Godmorgon allihopa!

Då var det måndag igen och helgen flög förbi som vanligt. Kan inte helgen vara en vecka lång? Ja tack.

Helgen såg ut såhär:

Fredag eftermiddag, tog tåget in till NYC och var framme runt halv sju tiden. Tog en taxi till Walter som bor på Wall street och hängde där en stund tills mina två kompisar Hanna och Ebba kom. Vi stannade där en stund tills vi skulle äta middag, då tog vi en taxi till Union Square och åt på en italiensk restaurang. Super god äkta pizza!

Därefter mötte vi upp Walter med massa flera och gick till Lavo, en av NYCs mest populära nattklubbar. Där var det väldigt roligt och skönt folk. En superbra kväll, vi var till och med kvar sist, tills personalen fick köra ut oss. Vi tog taxi hem och sov hemma hos Walter.

Oklara bilder från LAVO.

Blev väckt utav en hungrig Ebba, efter endast tre timmar sömn. Har ju mått bättre. Jag försökte somna om medans tjejerna gick ur för att äta frukost, men det gick inte alls, så jag mötte upp den en timme senare och åt frukost på starbucks. Därefter gick vi till Brooklyn Bridge, vilket var fantastiskt. Det var blåsigt, en ukrainsk demonstration, men det var fantastiskt. Vilken utsikt.

Med en tung väska och trötta steg gick vi vidare mot Washington Square Park, och det va det verkligen värt. Så himla fint. Jag va där en stund, men sen var det dags att åka hem mot Long Island igen.