Året som varit

Hej allihopa!
 
Året är inte över ännu, men det börjar gå mot sitt slut. Framförallt så känns det så för mig. Jag är inte alls ledsen över att året snart är över. Jag har blivit testad på 100 olika sätt, vilket har gett både positiv och negativ effekt, och jag är tacksam för alltihop, även om det har varit jäkligt tufft, och fortfarande kan vara det. Jag är oerhört taggad på att åka hem och träffa alla jag bryr mig om, och jag är så förväntansfull och glad över att ha lyckats skapa ett eget "nytt" liv här borta, och jag ska faktiskt komma tillbaka hit, det tar inte slut. Mitt au pair år, det tar dock slut. Dags för nya äventyr och prövningar. 
 
Med detta sagt tänkte jag dra fram några frågor och svar om hur detta året varit för mig än så länge:
 
1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?: Ja, väldigt mycket, men man kan ju säga att allting nytt jag upplevt har uppstått på grund av att jag är en Au pair i USA.
 
Training school, första dagen.

2. Höll du några av dina nyårslöften?: Jag har aldrig nyårslöften. 

3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?: Ja, min bästa väns vän blev det.

4. Dog någon som stod dig nära?: Nej, tack gode gud så gjorde ingen det. 

5. Vilka platser besökte du?: New York (hur många platser som helst), Washington DC, Trinidad  & Tobago, New Jersey 
 
 
 
6. Är det något du saknar år 2014 som du vill ha år 2015?: Jag saknar min familj och vänner där hemma, jag hoppas att få se mer av dem nästa år än vad jag gjorde detta året. 
 
 

7. Vilket datum från år 2014 kommer du alltid att minnas?: Oj, väldigt många. Givetvis när jag lämnade Sverige den 6 januari, när jag såg mina föräldrar och min bror i Trinidad & Tobago, när jag bestämde mig för att stanna. Detta året är fyllt med minnen.

8. Vad var din största framgång 2014?: 
Min största framgång måste nog vara hur stark jag blivit. Jag känner hur enormt stark jag blivit på grund av detta hektiska året. Jag var tvungen att vara det. Jag har även lärt mig att vara mer tacksam över det jag har. Så oerhört tacksam för alla människor i mitt liv.

9. Största misstaget?:
Jag vet faktiskt inte.. Den är svår. Misstag är ju en del av vardagen. Men en del av mig ångrar att jag inte sa sanningen om min förra värdmamma till CC. Samtidigt hade det nog inte gynnat mig ändå, eftersom att hon trakaserrade mig efter att jag lämnat hennes hus också. 

10. Har du varit sjuk eller skadat dig?: Ja, jag har varit sjuk en del. Framförallt precis när jag kom till USA, då hade jag öroninflammtion och fick åka till doktorn. 

11. Bästa köpet: Mina skor från Jeffrey Campbell och mina jeans från Hollister används flitigt.

12. Vad spenderade du mest pengar på?: Mat, Shopping och transport med tåg, bil, subway osv. 

13. Gjorde någonting dig riktigt glad?: Min pojkvän gör mig glad hela tiden. Mina bästa vänner och min familj gör mig glad hela tiden, dem är där för mig även fast jag är på andra sidan världen. 

14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2014?: Hela min spellista är fylld med musikminnen från detta året. Den kommer alltid att vara kvar. 

15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?: Oj, jag vet inte. Dessa två åren är som natt och dag. Olika typer av glädje och sorg.

16. Vad önskar du att du gjort mer?: Pratat med vänner och familj mer. Tagit hand om mig själv i första hand.

17. Vad önskar du att du gjort mindre?: Stressat och oroat mig. Detta året har varit fyllt med stress och oro vissa dagar. 
 
18. Hur tillbringar du julen?: Jag åker hem till mitt älskade Sverige, till min älskade familj och träffar mina älskade vänner. 

19. Blev du kär i år?: JA. Jag är jättekär. 
 
 

20. Favoritprogram på TV?: The walking dead

21. Bästa boken du läste i år?: The fault in our stars

22. Största musikaliska upptäckten?: Måste nog vara Hip Hop. Det är svårt att undvika i USA, och ännu svårare när ens pojkvän producerar det. 

24. Något du önskade dig och fick när du fyllde år?: Pengar. Det har en tendens att försvinna i detta landet.

25. Något du önskade dig men inte fick?: Jag ville självklart träffa familj och vänner på min födelsedag. Men jag kan ju inte skicka hit dem i ett paket.

26. Vad gjorde du på din födelsedag?: På min födelsedag detta året fick jag en tårta och en måltid som jag önskat. Efter det gick jag ut med min kompis till en bar. Att fylla 20 år här är som att fylla 19 hemma... Meningslöst. Dock den kommande helgen gick jag ut med ett gäng vänner till LAVO. SKOJ.
 
 

27. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?: Återigen, att ha mina närmaste här borta hade varit ultimat. 

28. Hur skulle du beskriva din stil år 2014?: Enkel, klassig och sexig. 

29. Vad fick dig att må bra?: Mina vänner både här och hemma, min familj, min pojkvän, New York City m.m

30. Vilken kändis var du mest sugen på?: Trey Songz, en mycket mycket snygg man. 

31. Vem saknade du?: ALLA.
32. De bästa nya människorna du träffade?: Min pojkvän, Brooke, Kiriana, Mathilda, Isabelle, Matildorna, Victoria, Resi, Natalie, Deborah, Laura, min värdpappa. Många. Jag är tacksam över att ha träffat så mycket nytt folk.

Kommentarer:

1 matildasdepression.blogg.se:

Vi borde verkligen ses innan du åker hem Daniella!!

Svar: Jaa, verkligen!!
Daniella

Kommentera här: