En helg med Matilda

Hej och förlåt för extremt dålig uppdatering den sista tiden!!!

Jag ska nu försöka sammanfatta denna galna och extremt roliga helgen jag har haft med min fina vän Matilda...

Fredag: Tog tåget till NYC direkt efter jobbet med målet att ta mig till Matilda som bor i Hastings. Lite knackigt tog jag mig dit efter att ha gått vilse en timme eller två och dessutom inte sett en enda ledig taxi. Tålamodigy kämpade jag mig vidare och nådde Hastings vid halv nio tiden på kvällen. Tur va de för helt slut var jag efter min lilla expedition inne i stan.

Vi tog oss hem, gjorde oss i ordning och drog ut hungriga som djur i jakt på en restaurang som hade vilken mat som helst, hamnade tursamt på en jättemysig mexikansk restaurang och åt jättegoda enchiladas.

Vidare gick vi och nästa anhalt var vår kära gamla vän: den lokala irländska puben. Där spenderade vi massa timmar och efter mycket fria drinkar och massa skoj, så spenderade vi natten på det lokala colleget med våra nya vänner. Vi sov tre personer i en 90 cm säng, men det va verkligen en upplevelse att lägga på minnet.

Lördag: Vaknade upp på colleget, tog hos hem och sov igen. Helt slut. Någon gång vid 14 tiden tog vi oss upp ur sängen och åt frukost och sen var vi i sängen ytterligare i några timmar tills vi till sist orkade oss upp och började att göra oss i ordning.

Vi vandrade till Mauds Tavern för middag och drinkar och det va precis det vi fick. God middag och goda drinkar serverades och vi va nöjda så stt vi stannade kvar sist av alla, givetvis, innan vi tog tåget in till NYC för att gå ut till en klubb vid namn Pink Elephant. Vi hade väldigt roligt för vi var hemma vid 9 tiden på morgonen i Hastings..