Badminton, Majlis and farewells

Hej mina fina!

Har haft några toppen fina dagar här borta med mina nya vänner och även pojkvännen min. Jag är så tacksam för allihopa här borta. Saknar mina vänner som jag hade borta vid min förra värdfamilj, men jag vet att jag kommer att träffa dem snart igen. Ni där hemma, jag saknar er hela tiden. 

I onsdags jobbade jag under dagen och träffade sedan upp Brooke. Vårt mål var att hitta ett ställe att spela badminton på. Men inga parker i USA är öppna på kvällen och vi hittade tyvärr ingen park att spela i. vi åkte till ett ställe som hade den godaste milkshaken istället och gottade oss med det istället. Dock när vi skulle gå till bilen på parkeringen beslöt vi oss för att det går att spela på parkeringsplatsen, ljus och allt. Så där stod vi och blev studerade av människor som trodde vi var helt galna. Kul var det dock och jag är glad att jag mött den här australiensiska bruden. 

Igår var jag i princip ledig för Allison var borta över dagen. Jag bestämde mig för att åka med Will till stan och följa med på ett av hans jobbäventyr. Han träffar så mycket folk och jag kan säga att jag träffat väldigt många välkända ansikten under dem senaste månaderna. Han filmade en föreläsning på en skola, som hölls av den kvinnliga rapparen, Remy Ma, och även när hon deltog i en intervju på radio. 

Kom hem från city, åt middag och sen var det dags för LCC möte och även avsked för Lisa. Hennes sista kväll spenderades på favoritstället Majlis, en restaurang med vattenpipa tillgängligt. Underbar kväll med mycket skratt och såklart, även ett sorgligt farväl, men vi ses snart igen. 





Kommentarer:

1 J:

Hejsan.

Jag har nyligen startat upp ett forum för au-pairer och försöker få fart på det. Det är både för de som är iväg just nu, de har varit iväg eller de som vill åka iväg.

Jag tänkte höra med dig om du skulle vilja ställa upp på en liten intervju med några frågor? Intervjun sammanställer jag sedan och lägger som en artikel på sidan. Ett exempel hittar du här: http://aupair.ifokus.se/articles/5378908ece12c47ebf0001dc-intervju-med-sara-t?articles-1

Skulle du vilja ställa upp så skicka ett mejl till mig :)

Du är välkommen in och titta :)

Ha det så bra,

/J http://aupair.ifokus.se/

Svar: Självklart, jag ställer gärna upp! :)
Daniella

Kommentera här: