Monday again

Hej mina fina!

Jag glömde visst av bloggen där en stund. Hade en rätt upptagen vecka och helg, och det känns ju helt underbart. Även om jag bytt familj och ställe så har jag under en kort tid lyckats skapa ett liv här också. Det ger mig hopp och väldigt mycket glädje att säga det. 

Det gör mig även så pumpad på att starta ännu ett nytt kapitel av mitt liv, för i början av januari, när mitt år är slut, så börjar jag förhoppningsvis plugga här borta. Planen är att packa ihop mitt liv, flytta in med pojkvännen och börja studera. Det är det jag jobbar på just nu och det tar upp mycket av min uppmärksamhet. På ett bra sätt. Så nu har jag ännu en detalj att uppdatera er om, ansökningsprocessen för college. Spännande!

Pussar och kramar



Liten mix av bilder med dålig kvalité från dem senaste dagarna. 




Kommentarer:

1 Daniella 🌙:

får man bara flytta dit sådär utan anledning när man redan varit där ett år? :o

Svar: Man får ansöka om student visum, precis som man gör med au pair/J-1 visumet! :)
Daniella

2 Yasmine:

Kan du inte berätta mer om din pojkvän? :) Hur ni träffades och sådär, hade varit roligt :)

3 Madeleine:

Vad spännande!! Hoppas du kommer in på ett bra college och blir och trivas då också! :) Vet du hur det svårt är att komma in på ett college i USA? Och är det lättare om man redan är där, tex. som Au Pair? Lite svårt att svara på kanske men fråga går ju alltid, haha. Ha det bra!! :)

Svar: Hej! Ja men visst är det! Känns väldigt kul!Vet inte riktigt ännu faktiskt, men har hört att dem gillar internationella studenter här och att det borde vara hyfsat lätt. Sen beror det ju självklart på vad för slags college man vill plugga på. Jag själv har valt att försöka studera på ett community college, dels för pengarna och dels för att känna efter.

Kram
Daniella

Kommentera här: