Sista dagen som au pair

Och så kom den dagen då det var sista dagen som au pair. Kollar runt i mitt lilla rum och ser tre resväskor och ett försök till lite organisering. Känner mig glad, förväntansfull och lite nostalgisk i detta ögonblicket. 
 
Jag kom precis hem ifrån Brookes hus, där jag, Brooke och Kirirana har spenderat dagen tillsammans, som alltid består av skratt och kärlek. Sa hejdå till dem, en eländig gråtfest blev det. Älskar dem tjejerna. Dem har gjort detta halvåret till ett helt fantastiskt halvår. Som tur är, så ser jag dem om en månad igen, för jag kommer ju tillbaka. Dessvärre kommer Brooke åka två veckor efter jag kommit hem, men Kiriana stannar kvar i 8 månader till, vilket är tröstande. Jag tror gråtkalaset var mycket blandade känslor, eftersom jag och Brooke vet om att vi inte har mycket tid kvar. Min australienskiska bästa vän. Jisses!
 
Skall packa ihop sista grejerna som ligger runtomkring mig och bara ta det lugnt ikväll. Imorgon bitti tar jag min lilla nyköpta bil och mitt pick o pack och flyttar in till min pojkvän, har en helg med honom och åker sedan hem på måndag eftermiddag. Jisses, jag har så mycket underbart framför mig. 
 
För er information så kommer jag att göra lite ändringar med bloggen om ett tag. Jag kommer att behålla bloggen, men byta namn (vet inte vad ännu, håller er uppdaterade), jag kommer att börja skriva på engelska, dels för min egen skull, för mina internationella kompisars skull och för min framtida karriärs skull. Inriktningen kommer givetvis inte längre vara "Au pair" och bloggen kommer se lite annorlunda ut. Ni kan alltid fråga frågor om min upplevelse eller tips om au pair tiden. Allting är välkommet! 
 
Jag hoppas att ni följer med mig i framtiden!
 
Kramar
 

Kommentarer:

1 Daniella 🌙:

klart jag följer!

Svar: Underbart! :)
Daniella

2 Linnea:

Jag ska skicka in min aupair ansökan i slutet av januari och det är en sak som jag inte förstår riktigt hehe... På alla bloggar jag läser och på alla aupairförmedlingars hemsidor så står det överallt att man måste ha minst 200 timmars dokumenterad tid. Jag har verkligen kämpat och kämpat för att få ihop mina timmar och nu äntligen så har jag tillräckligt för att söka in. Men jag förstår inte om det är något jag missat i min ansökan. För jag har angett mina referenser men jag har inte en ända gång fått frågan om hur många timmar jag har? Kommer det aldrig komma på frågan? Jag vet att mina referenser kommer få ett mail där de kommer få svara på frågor också. Både jag och de undrar vad det är för slags frågor? Jätte tacksam för svar, verkar kanske lite virrig men haha detta är en sådan seriös sak så man vill ju hellre fråga för mycket än att veta för lite om du förstår vad jag menar? Haha, puss!

Svar: Hej! Jag vet inte vilken organisation du åker med, jag åkte med CC, och då var det ett tillfälle man skrev ner exakta timmar!
Kram
Daniella

Kommentera här: